Dag 21: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 21: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 21: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Pims

21 Augustus 2017 | Canada, Victoria

Vanochtend hebben we in het park bij de Fisherman's warf naar de eclips gekeken. Hier in Victoria was de verduistering geen 100%, zoals iets verderop in Amerika, maar het was toch een mooi gezicht. Het werd niet echt donker, maar het licht veranderde wel en het werd fris.
Er was een man met een grote telescoop en daar mochten we ook even doorheen kijken. Je kon de zonnevlekken zien, als kleine zwarte vlekjes op de verder witte zon.
Het is niet zo heel goed te zien, maar hier is een filmpje van het laatste stukje van de zondverduistering - gefilmd door een eclipsbrilletje https://youtu.be/El8RyCypnxA

Daarna zijn we via een mooie route naar het strand gereden. Victoria is een aparte stad. Net buiten het centrum heb je al niet meer het idee dat je in de stad bent, maar in een dorp met al die typisch Canadese houten huizen. En op onze route naar het strand leek het net alsof we door Beverly Hills reden. Zonder de luxe wagens trouwens en hier zie je ook veel minder zwervers.
In die wijken lopen de hertjes gewoon door de tuinen.

De zee bleek behoorlijk koud te zijn, dus we hebben niet echt gezwommen. Er waren wel krabben en scholletjes en, heel leuk, een aantal zeehonden die op een afstandje steeds even nieuwsgierig kwamen kijken.

Morgen varen we weer naar Vancouver en leveren we de auto in. De dag erna vliegen we naar Salt Lake voor het laatste deel van de vakantie.

• 22 Augustus 2017 - 10:31

Karin:

Wat een leuk berichtje weer, behalve de laatste regel.
    Ik zat er net aan te denken ja dat jullie vakantie alweer een eind onderweg is.
    Ik vond het al jammer dus dat moet voor jullie helemaal zo zijn.
    Maar zover is het nu nog niet.
    Eerst nog mooie dingen zien en beleven in Salt Lake, dat is toch van het schaatsen? ;-)

• 22 Augustus 2017 - 16:10

Nellie:

Hallo Allemaal,
    Voor jullie gaat het misschien snel de vakantie, voor ons niet hoor! Ik heb het gevoel dat jullie al maanden weg zijn. Maar op naar Amerika, dat is ook weer een heel ander avontuur.
    Inge het is erg leuk dat je ons er zo bij betrekt met al je verslagen. We genieten ervan.
    Nog veel plezier, groetjes van ons.