Dag 3: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 3: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 3: Banff

Blijf op de hoogte en volg Pims

03 Augustus 2017 | Canada, Banff

Vandaag hebben we het stadje Banff bekeken. Erg leuk, mooie authentieke huizen, alles netjes onderhouden, mooie bergen er omheen.
Daarna zijn we verder gereden naar Johnston Canyon. Langs de rivier, door het bos en langs de rotsen liepen we naar de waterval. Best lastig voor Sieb, maar hij is een bikkel dus hij heeft het volgehouden!
Melle en Peet zijn ook nog naar de higher falls gelopen, terwijl Sieb en ik rustig aan terug liepen. Ook vandaag geen beer gezien. Wel een chipmunk, dus die kunnen we bijschrijven op de wildlife lijst. Hij kwam heel schattig met z'n pootjes op Sieb zijn hand om te kijken of hij wat te eten bij zich had. Maar wij houden ons keurig aan de voorschriften om het wild niet te voeren (al dachten de muggen op het einde van de wandeling daar anders over).
Peet en Melle doken nog even Banff in, maar ondanks alle toeristische winkeltjes was er geen bal te koop. En die zochten ze nou net.
Gelukkig kan Melle zich storten op het monteren van de filmpjes. Op dit moment is er weer een aan het uploaden.
Sieb heeft ondertussen al 1 boek uitgelezen.
We zouden eigenlijk nog met een kabelbaan de berg op gaan, maar de mist was inmiddels veranderd in smog. Het was behoorlijk heiig van de rook van wildfires in de omgeving. We konden de rook ook ruiken en zagen meerdere blushelikopters heen en weer vliegen. Er is bij ons nog geen gevaar en wordt de omgeving en de camping goed in de gaten gehouden (er is wel een fire ban natuurlijk), maar als de wind verkeerd staat merk je dus duidelijk dat er grote branden zijn.
Terwijl ik dit schrijf (de volgende ochtend) is de rook al weer opgeklaard. Vandaag rijden we naar Lake Louise, Emerald Lake en onze volgende camping in Golden.

filmpje van Melle: https://youtu.be/0f6B9mgIDo4

• 04 Augustus 2017 - 23:02

Nel :

Hoi allemaal, leuk Inge zo'n uitgebreid verslag. We beleven het zo een beetje mee. Gaat het met Sieb al wat beter? Wel sneu dat hij nog niet aan alles mee kan doen. Maar ik zie dat ze wel genieten de mannen. Dus de brand is nog steeds aanwezig, zelfs bij jullie in de buurt. Oppassen dus. Veel plezier en tot mails, Nellie.