Dag 5: Golden - Reisverslag uit Banff, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 5: Golden - Reisverslag uit Banff, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 5: Golden

Blijf op de hoogte en volg Pims

05 Augustus 2017 | Canada, Banff

Vandaag gaan we de Kicking Horse Mountain op. Met de kabelbaan komen we over het verblijf van grizzlybeer Boo, maar hij lag vast ergens onder de bomen te slapen want we hebben hem niet gezien.
Bij het restaurant op 7700 feet hebben we lekkere burgers gegeten en natuurlijk van het uitzicht genoten. Bovenop de berg kon je de rook van verre branden weer ruiken (en zien).

Hierna zijn we naar het Northern Lights Wolves Centre geweest. Hier doen ze goed werk voor de wolven in Canada. We waren onder de indruk van hun verhaal en het belang van het beschermen van de wolven ten gunste van het hele ecosysteem. Als de wolven niet massaal afgeschoten zouden worden, zouden bv de elk niet de kans krijgen om alle bomen bij Banff kaal te vreten zodat de bossen daar er uitzien alsof er een brand is geweest die alleen de onderste meters heeft aangetast.
Melle en Sieb mochten nog op de foto met de 3 maanden oude wolvenpup Uno.

We hebben vandaag dus wel wolven, maar geen beer gezien.