Dag 11: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 11: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 11: Whistler

Blijf op de hoogte en volg Pims

11 Augustus 2017 | Canada, Whistler

Hoewel het vanochtend wat helderder was, stinkt het buiten naar een kamer die jarenlang flink warm wordt gestookt met hout. Bah. Wij rijden vandaag het gebied met de ergste rook weer uit, maar de meeste mensen zitten al dagen of weken in deze rook en vaak nog erger zelfs.
We nemen we een omweg naar Whistler, want op de geplande route mag je op een bepaald deel alleen maar onder begeleiding over de weg.
De weg die we nu gaan komt wel langs de plek waar het heeft gebrand en iets verder, over de bergen, brandt het nog steeds.
De route die we rijden is erg mooi, maar wel bochtig en bobbelig. Eerst is de omgeving nog erg droog en savanne-achtig, maar het wordt steeds groener en groener. Het groenst is het bij de landerijen, maar die wordt besproeid natuurlijk.
We zien onderweg roofvogels, berggeiten en big horn sheep. Geen beren vandaag, maar ze schijnen wel eens over de camping te lopen. Net als wasberen trouwens.

De video van dag 4&5! https://www.youtube.com/watch?v=kNWq1CWqFgY

• 12 Augustus 2017 - 09:49

Ton:

We hebben weer genoten van het laatste filmpje en de foto's. Zo te zien vermaken jullie je opperbest. Wel angstig om de brandhaarden zo dichtbij te ervaren, maar gelukkig houden de autoriteiten alles goed in de gaten. Wat een avontuurlijke en ondernemende reis door het mooie Canada en heel goed voorbereid Peet. En er komt nog veel meer.

Heel veel groetjes van ons,
    Nel en Ton

• 12 Augustus 2017 - 10:18

Nel:

Hoi Pims,
    Wat een prachtig land is het toch. En die meren zijn zo mooi, het was zeker wel koud om te zwemmen , wel lekker helder. Als ik jullie zo zie genieten van alles, heerlijk. En jullie zitten pas op de helft, wij genieten gewoon mee. Knuffel van ons, Nel.