Dag 24: Jackson - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 24: Jackson - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 24: Jackson

Blijf op de hoogte en volg Pims

24 Augustus 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Wat een gave dag was het vandaag!
We hebben vandaag Grand Teton National Park bekeken en we hebben verschillende dieren kunnen spotten.
Als eerste een kudde bizons: hoe gaaf is dat?! Eerst zagen we ze als zwarte stipjes in de verte. Is dat nou iets of zijn het bomen? Bizons? Nee, bomen? Mmm, volgens mij is het toch wat... We vonden een weggetje er dichter naar toe en het waren inderdaad bizons! Een hele grote kudde die daar stond te grazen. Vet cool!
En stuk verderop zagen we weer een kudde bizons. Deze stonden wat verder weg, maar nog steeds heel gaaf om te zien.
Even later zagen we ook herten - te lastig om te stoppen, maar ik heb ze wel op de foto kunnen zetten. In het hotel heeft Sieb ontdekt dat het Pronghorn antelope zijn (gaffelantilopes).

We kwamen ook langs een warm spring, waar warm water uit de grond opwelt. In Yellowstone gaan we daar nog veel meer van zien.

We hebben lekker gegeten in Jackson Lake Lodge met een fantastisch uitzicht op het meer en de bergen. De natuur is hier trouwens prachtig met steppe en savanne-achtige gebieden, bossen, moerasachtige gebieden, meertjes en riviertjes en machtige bergen op de achtergrond.

Op de terugweg stopten we bij een mooi uitkijkpunt over een meertje, waar we een moose hoopten te zien. We zagen geen moose, maar wel een hertje vlakbij. Melle en Sieb zagen ook iets zwarts wat even later verdween. Melle had er nog wel een foto van kunnen nemen. Iets verderop stonden mensen met verrekijkers en fototoestellen en terwijl wij het hertje fotografeerden leken zij ook iets te zien. Een moose? Maar toen wij daar aankwamen, bleek het net in de bosjes te zijn gaan liggen. Wij dachten dat het om een moose ging, maar het bleek een zwarte beer te zijn! We hebben nog een tijdje gewacht of hij zijn gezicht weer zou laten zien, maar dat deed hij niet.
Toen hebben we de foto die Melle had genomen eens goed bekeken. En verrek zeg, daar zien we gewoon die beer! De zwarte vlek die Melle en Sieb zagen, bleek die beer te zijn! Super gaaf!

Morgen gaan we naar Yellowstone en we gaan redelijk vroeg weg, dus wie weet wat we morgen allemaal kunnen spotten.

Het vluchtnummer van de terugreis is hetzelfde (KL610). We vertrekken van Salt Lake City op 30 aug om 21.00 uur en komen 31 aug om 14.25 uur aan op Schiphol.

Melle heeft weer een nieuw filmpje af!
Het is van dag 9 met de beer safari https://www.youtube.com/watch?v=-z1OymqiOyc

oh en het kaartje bij het verslag klopt niet, maar ik krijg 'm niet op de goede Jackson. Wij zitten in Jackson, Wyoming, bij Grand Teton National Park.

• 24 Augustus 2017 - 16:58

Ton:

Hoi Reufjes,

Ja dat is zeker stressen zeg. Maar waarom Melle z'n creditcard of die van Sieb niet gebruikt? Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is. Jullie zijn nu ook weer een uurtje dichter bij huis. Leuk filmpje weer Melle, wat kan jij in dat Dutchlake supersnel zwemmen zeg en Peet je had je petje niet op in het water! Zo herkennen we je niet. Nu lekker genieten in America en dan na het weekend af gaan tellen om weer naar ons landje terug te keren. Oh Peet nog een vraagje. In het reisprogramma van ons staat nog dag 28 naar huis, maar dat wordt nu dag 30, maar zijn dan dezelfde vlieggegevens van toepassing? KL 610(16.50 uur) Laat ons dat nog even weten.

Heel plezier nog en genieten.
    Heel veel groetjes Ton en Nel

• 25 Augustus 2017 - 16:40

Nel:

Hoi Pims,
    Weer zo'n super gave dag, ik moet wel lachen om jullie berichten. Lekker uitgebreid en vol verbazing over wat jullie allemaal zien en meemaken. Leuk hoor! Er zijn nog 'n aantal dagen voor de boeg dus blijven jullie nog even door genieten. Het weer is warm dus ook even lekker zwemmen, Melle en Sieb, ook belangrijk.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van ons.