Dag 25: West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 25: West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 25: West Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Pims

25 Augustus 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanochtend vroeg op pad naar Yellowstone, zodat we misschien weer wat dieren konden spotten.
We zagen dezelfde twee kuddes bizons weer grazen.

Ook Yellowstone heeft een heel afwisselend landschap met steppes, beekjes, bossen (ook een groot deel verbrand een aantal jaren geleden), maar wat het meest opvallend is, is de rookpluimen die je overal tegenkomt. Soms groot, soms klein, van talloze geisers en warmwaterbronnen.
De grootste en de bekendste is Old Faithfull. Deze geiser spuit ongeveer elk uur en ruim duizend mensen staan/zitten er dan te kijken naar het water dat wel 20 meter hoog spuit.
De andere geisers die we gezien hebben borrelen en roken (stomen) meer, met de lekker zwavelgeurtjes en mooie kleurtjes van de verschillende mineralen.
Net voor Old Fatithfull zagen we een groot bruin dier in de berm staan. Ik schrok me rot, ik dacht dat het een grizzly was, maar het was de kont van een bizon die langs de kant van de weg stond te grazen. Ook cool natuurlijk.
Zo hebben we vandaag wel 3 bizons vlak langs de kant van de weg gezien. Elke keer weer bijzonder als je het ziet.
We hebben ook twee elks (Wapiti) gezien. Vrouwtjes, dus niet met zo'n mooi gewei, maar deze hadden we nog niet gezien, dus kunnen ook weer op onze spotlijst.

Morgen gaan we weer op pad bij het eerste licht, dus misschien kunnen we nog meer aan onze spotlijst toevoegen.

En omdat het in Nederland allang 26 augustus is: hiep hiep hoera voor Claudia!