Dag 26:Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu Dag 26:Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Pims Reuver - WaarBenJij.nu

Dag 26:Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Pims

26 Augustus 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Wauuuuw, wat hebben we veel gezien vandaag, echt super gaaf!!

We zijn vroeg opgestaan, zodat we al om 6.30 uur in Yellowstone waren.
We zagen 3 Elks in de bosrand en een stukje verderop een kudde Elk op de vlakte. Met een mannetje met een mooi gewei erbij.
We hebben een poosje staan kijken op de Lamar vlakte. Daar worden vaak dieren gespot en het is een goede plek om wolven te spotten.
Al laten die zich maar zelden zien. Ze leven wel rond die vlakte, maar ze laten zich zelden zien. Een stukje verderop had een 'professionele' spotter wel een roedel gezien die ochtend, dus ze lopen er echt. Wij hebben ze niet gezien, maar we hebben daar wel bizons en prong horn antelopes gezien.
De bizons lopen hier soms gewoon over de weg en daar hebben we ook een paar mooie foto's en filmpjes van.
We zijn steeds van mooie (spot)plek naar de andere gereden en hebben zo heel veel moois gezien.
We zagen een mule deer met een mooi gewei, een bald eagle wegvliegen en witte pelikanen die aan het vissen waren.
We hadden het eigenlijk niet meer verwacht, maar tegen het einde van de dag zagen we weer een bearjam: er was een zwarte beer gespot op de heuvel naast de weg. En ja hoor, wij konden hem (of haar) ook heel goed zien lopen van het ene bosje naar het andere.
Ontzettend gaaf weer.
We hebben aan het einde van de dag een tijdje staan posten op een plek waar wel eens moose worden gezien. Die laten zich net als grizzly's en wolven niet zo snel zien en terwijl wij daar stonden gebeurde er ook niets. Toch is het leuk om daar met andere spotters te staan wachten. En mooi ook met die steeds stiller wordende natuur om je heen.
Wij willen niet met donker nog in het park zijn (je ziet niets en het is gevaarlijk op de weg), dus na een uurtje zijn we op weg gegaan naar ons hotel in Jackson.
Maar dan zien we aan de rand van de plaatsje weer een opstopping: een moose!! Die stond lekker aan de kant van de weg van de boompjes uit de tuinen te eten. Best wel spannend zo'n groot dier, in het donker. Ze kunnen ook best gevaarlijk zijn, dus het blijft oppassen. Gelukkig zijn er altijd (nog dommere...) mensen die nog dichterbij willen komen, dus we zijn nooit de eerste die aangevallen worden ;-)

Sieb en Peet hebben ook nog in een flits een coyote gezien, dus onze spotlijst is al behoorlijk vol.

Na zo'n hele dag spotten (best intensief is dat) waren we behoorlijk moo(se).
Inmiddels is het al weer zondag en is Manon zowel in Nederland als in de US jarig! Van harte gefeliciteerd!
Vandaag hebben we een relax-dagje, maar aan het einde van de middag gaan we weer even het park in. Wie weet wat we nog zullen zien.